czwartek, 1 maja 2014

Karnawał blogowy #2 [kwiecień 2014]

Miesiąc minął więc zebrało się kilka notek wartych przeczytania. Nie przedłużając zapraszam do linków.


Jesteś za stary - manifest geeka, bądźmy tym kim jesteśmy i pielęgnujmy nasze zainteresowania.

Głupota na niedzielę: "naukowo" o grach komputerowych - wszyscy jesteśmy nekrofilami i urodzonymi mordercami. Czyli książki naukowe o grach. 

Dlaczego kochamy horrory? - jeszcze jedno naukowe spojrzenie tylko tym razem z perspektywy psychologiczno biologicznej na oglądanie filmów z dreszczykiem. 

Mysz zadaje trudne pytania, czyli "Arrrrr you a pirate?"- Mysz przez pryzmat własnych doświadczeń pisze o piractwie dawniej i dziś. Nie ma tu rewolucyjnych tez, ale czyta się jak zwykle znakomicie i może kogoś sprowokować do rachunku sumienia. 

Why Sansa Stark Is the Strongest Character on 'Game of Thrones' - nie do końca zgadzam się z tytułowym stwierdzeniem, ale trzeba przyznać, że hejt na tą postać nie jest zasłużony gdyż z perspektywy storytellingu spełnia swoją rolę.

H. P. Lovecraft – praprzodek horroru w grach - nie przepadam za Lovercraftem, ale wpis na Jawnych Snach sprawił, że miałem ochotę znów dać mu szansę. 

Maniak inaczej #8: Moje ulubione odcinki "Buffy"- jako, że w kwietniu mieliśmy miesiąc Whedona (internety czczą wszystko i wszystkich) Maniak poświęca mu serię notek. W tej wymienia swoje ulubione odcinki Buffy i przy okazji zabiera mnie w sentymentalną podróż sponsorowaną przez jeden z najlepszych seriali ever.

Wielka teoria przeciwnika - bycie złym nie jest łatwe (jak pisał kiedyś Salantor), jeszcze trudniejsze jest ich napisanie. Ninedin próbuje dociec sedna problemu kategoryzując i podając przykłady. 

Duże sprawy i mali agenci - niezawodna Aeth pozytywnie o Agentach S.H.I.E.L.D. (jeśli polski dystrybutor myśli, że będę używał spolszczonego akronimu to grubo się myli) Nie wszystkie argumenty mnie przekonują, ale ogólnie się zgadzam. Sam miałem chwile zwątpienia, ale wierzyłem w poprawę i się doczekałem.

2 komentarze: