środa, 21 sierpnia 2013

Ramówka FOX 2013/2014


Jedziemy dalej. Była "lekka" przerwa, ale skoro stwierdziłem że podsumuję wszystkie ramówki przed wrześniowymi premierami to tak zrobię. Tym razem FOX. Stacja za którą nie przepadam, a mimo wszystko dała mi niesamowite Fringe, niezapomniane Firefly oraz udane Dollhouse i serialowego Terminatora. Czy w tym roku będzie coś równie interesującego? Wątpię, ale może chociaż Almost Human będzie strawne.

Nowości - 24, Almost Human, Brooklyn Nine-Nine, Dads, Enlisted, Gang Related, Rake, Sleepy Hollow, Murder Police, Surviving Jack, Us & Them, Wayward Pines

Powrócą - American Dad! - 9 sezon, Bob's Burgers - 4 sezon, Raising Hope - 4 sezon. The Following - 2 sezon, Family Guy - 12 sezon, Glee - 5 sezon, New Girl - 3 sezon, Bones - 9 sezon, The Simpsons - 25 sezon, The Mindy Project - 2 sezon

Zakończone - Ban and Kate po 1 sezonie, Fringe po 5 sezonach, The Clevelend Show po 4 sezonach,  The Mob Doctor po 1 sezonie, Touch po 2 sezonach

FOX anulował/zakończył zaledwie 5 seriali z czego 2/5 to nowości. Jednak nie ma się co dziwić skoro stacja wiele ich nie zamówiła. Płakał będę jedynie po Fringe. Nie rzewnymi łzami, ale z sentymentu i na wspomnienie tej pięknej pięcioletniej przygody, która gdyby nie wspaniałomyślność stacji mogłaby się o wiele wcześniej skończyć. Wielkie podziękowania dla stacji FOX, że pozwoliła zakończyć serial. Jakoś to już sprawa dyskusyjna, ale liczą się chęci. Długo będzie trzeba czekać na następcę bo Almost Human nim raczej nie zostanie. Reszty nie oglądałem. Kibicowałem The Mob Docotr, ale skończyło się jak zawsze, nie pomógł nawet dobry timeslot. Touch kiedyś obejrzę. Lubię Kiefera, a podobno drugi sezon był dużo lepszy niż pierwszy. The Cleveland Show i  Ben and Kate to produkcję zupełnie mi obojętne.

The Following okazał się jedynym sukcesem stacji. Połowicznym, ale sukcesem. Szkoda tylko, że jakościowo jest tak słabo i po paru odcinkach nie miałem ochoty na następne. Ciekawe czy następny sezon okaże się ostatnim czy jednak międzysezonnowa przerwa dobrze zrobi serialowi, który razi brakiem logiki i nędzną historią. The Mindy Project to druga przedłużona nowość co było zaskoczeniem. Średnia oglądalność wystarczyła, ale w czasach telewizyjnego kryzysu stację nie mogą być wybredne. Czy to dobry serial? Nie mam pojęcia bo trailery mnie odstraszały, a sama Mindy Kaling wydawała mi się raczej odpychająca niż śmieszna. Bones porzuciłem już dawno i dziwię się, że wciąż tego nie anulowali. Castle dużo lepsze i tyle w tym temacie. Miałem jeszcze do czynienia z New Girl podczas emisji S01. Serial był przyjemny, ale jak na komedie mało śmieszny. Obiecałem sobie, że kiedyś wrócę dla słodkiej Zooey Deschanel, ale jakoś nie mogę znaleźć odrobiny wolnego czasu. Wolę to co mam. Prędzej chciałbym sprawdzić Raising Hope i może pilota Glee. Nie pokładam jakiś wielkich nadziei w tych serialach, ale ciekaw jestem jak to wygląda. Rysowanki FOX nigdy specjalnie mnie nie interesowały i dalej tak jest. Może Family Guy obejrzę. Kiedyś. Podsumowując ramówkę FOX - jest słabo. Żadnego serialu, którym można się ekscytować więc trzeba liczyć, że nowości to naprawią.

24: Live Another Day - tadam! To ci niespodzianka! Przed upfrontami pojawiały się plotki, którym nie dawałem wiary, a potem gruchnęło, że Jack is back! Dawno żaden powrót serialu tak mnie nie ucieszył. Może 24 to nie jest wielkie dzieło, ale to serial solidny, napakowany akcją i zwrotami fabularnymi, poruszający problem terroryzmu w sposób jakże odmienny od takiego Homeland. No i bohaterowie. Jack Bauer i Chloe, której powrót również zapowiedziano. Nad serialem będą pracowały osoby odpowiedzialne za skrypty i produkcję oryginalnej serii, a akcja przeniesie się za granicę. Premiera w okolicach maja (dopiero...), odcinków będzie 12, ale dla mnie jest to must have i najlepiej zapowiadający się serial FOX tzn. limitowana seria bo na tym jednym sezonie ma się skończyć, ale trzeba się cieszyć z tego co dają.

Almost Human - nowy serial od J.J. Abrasa. Kiedyś to by wystarczyło żeby mnie zachęcić, dzisiaj już niekonieczne. W końcu ciężko wymazać wpadki w postaci Alcatraz i Undercovers. Jednak Almost Human ma na swoim pokładzie również. J.H. Wymana czyli jednego z prowadzących Fringe i dlatego sięgnę po pilota. Jednak więcej rzeczy mnie na razie zniechęca niż zachęca. Fajnie, że setting sci-fi i Karl Urban w roli głównej. Szkoda, że kolejny policyjny serial tylko, że w futurystycznej otoczce z nielubianym przeze mnie Michaelem Ealy i wymuszonym humorem. Czy będzie odpowiednio emocjonująca intryga? Ile trzeba będzie czekać na rewolucję robotów i nowy SKYNET? Bo przecież to jest naturalny kierunek rozwoju serialu. Oby nie za długo. Chciałbym też żeby było mu bliżej w prowadzeniu fabuły do Person of Interest niż do Fringe. Sprawdzę żeby się przekonać na własne oczy, ale nie pokładam zbyt dużo nadziei.
PROGNOZA - przedłużenie

Brooklyne Nine-Nine - jedna z nielicznych komedii, które mnie do siebie zachęciły po zwiastunie. To już coś. Dodatkowo dziennikarze, którzy obejrzeli pilota pozytywnie się o nim wypowiadają. Może to i kolejny sitcom w pracy, ale tym razem umiejscowiony na posterunku policji. Jestem na tak. Ma być też nie szablonowo. Zobaczymy. Postacie wydają się odpowiednio urozmaicone i może być śmiesznie. Niezaprzeczalnym autem jest charyzmatyczny Andrea Braugher, który ostatnio pojawił się w anulowanym Last Resort w roli (a jakże!) kapitana łodzi podwodnej.
PROGNOZA - przedłużenie

Dads - dla odmiany coś na co się ciężko patrzy. I nie jestem w tym osamotniony. Na TCA mówiło się o nieśmiesznych i rasistowskich żartach i ogólnie żenującym poziomie. Coś co sprawdza się w kreskówkach Setha MacFarlane w serialu aktorskim już niekoniecznie. Do tego niezwykle irytujący śmiech z puszki. Szkoda, że Seth Green marnuje się w takich przeciętnych tytułach. Ciekawe czy po emisji odcinka amerykańskie organizacje oprotestują serial.
PROGNOZA - anulowanie

Enlisted -druga z komedii w miejscu pracy. Tym razem wojsko. I jest gorzej niż w przypadku B99. Tragedii nie ma, coś z tego może być, ale niezbyt mnie przekonuje. To może być śmieszne jak i żenujące, strasznie ciężko wyrokować. Obsada mnie nie przekonuje, ale to akurat nic nie znaczy. Zadziwiające jest to, że jak na komedie widać spory budżet w postaci pojazdów bojowych amerykańskiego wojska. 
PROGNOZA - anulowanie

Gang Related - policjanci i złodzieje... i ciężko dalej wyrokować. Niby na trailerze jest akcja, ale to przecież tylko pierwszy odcinek. Równie dobrze może się to przerodzić w zwykły procedural z jedną sprawą na tydzień i pseudo głównym wątkiem, któremu będzie poświęcana minuta na końcu odcinka. Terry O'Quinn może początkowo skusić ludzi, ale nie będzie magnesem na widzów. Premiera zimą więc całkiem możliwe, że serial stworzy parę z The Following. I razem wylecą z ramówki po tym roku.
PROGNOZA - anulowanie

Rake - przerysowany serial prawniczy, który anie trochę nie zachęca by go sprawdzić. Zresztą już pierwsza scena z trailera z wyrywaniem zęba wystarczyła by go sklasyfikować jako "niewypał". Czemu co roku muszę być męczony nudnymi pomysłami z świętej trójcy prawnicy/policjanci/lekarze? Nie ma nic nudniejszego od oglądania kolejny raz tego samego. A że uzależniony i z problemami? Co z tego. To ja już wolę Suits. 
PROGNOZA - anulowanie

Sleepy Hollow - tak wiem, niedorzecznie to wygląda, ale czekam. Na początku zraził mnie ten trailer - bezgłowy jeździec, odwołania bilblijne, zbliżająca się apokalipsa, wielka tajemnica sięgająca wojny o niepodległość. Taki miszmasz wszystkiego i jeśli z odpowiednim dystansem zostanie to potraktowane, bez zbytniego nadęcia i silenia się na powagę może być dobrze. Może być też wpadka jak Zero Hour, ale jestem dobrej myśli. Nie sądzę jednak by serial przetrwał więcej niż jeden sezon. Jest dość specyficzny w odbiorze, a to nigdy nie działa na korzyść w dużych stacjach.
PROGNOZA - anulowanie

Murder Police - kolejna animacja od FOX. Nic, a nic mnie nie interesuje, wiele nie mam do powiedzenie bo i trailera nie ma. Nie obejrzę, ale pewnie dostanie 2 sezon. 
PROGNOZA - przedłużenie 

Surviving Jack - chyba jestem uprzedzony do komedii bo strasznie ciężko mnie rozbawić. To kolejna na której się nie śmiałem, ale mały plus daję bo parę razy się lekko uśmiechnąłem. Christopher Meloni odwala kawał całkiem dobrej roboty i to on dźwiga serial, reszta mu nie dorównuję. Ciekawym pomysłem jest umiejscowienie serialu w latach '90 co wzbudzi w widzach trochę nostalgii. Oby tylko nie była to jedyna zaleta. Premiera w midseason więc serialowi będzie ciężko przetrwać, ale może sobie poradzić ze względu na setting
PROGNOZA - przedłużenie

Us & Them - o ile dwie główne postacie dają jeszcze radę (Jason Ritter i Alexis Bledel) tak drugi plan jest tak potwornie przerysowany, że odechciewa się oglądać. Niektóre sceny były całkiem przyjemne, a niektóre wręcz odrzucające. Premiera tej komedii zimą więc nie wróżę jej zbytniego sukcesu, ale chciałbym się mylić. 
PROGNOZA - anulowanie

Wayward Pines - Matt Dilon, Carla Gugino, Juliette Lewis, Shannyn Sossamon, Melisa Leo, Terrence Howard i Toby Jones! Co za obsada na małym ekranie. Zbieranina dużych nazwisk na pewno zaprocentuje. Gorzej, że za tym wszystkim stoi M. Night Shyamalana. Wręcz fatalnie. Reżyser od dobrych paru lat wypluwa jeden gniot za drugim przez co nie rokuje to dobrze na przyszłość i do serialu trzeba podchodzić z dystansem. Z zapowiedzi szykuje się coś przypominającego Twin Peaks, ale obawiam się, że finalny produkt będzie na poziomie Happy Town. Poczekam na recenzję kilku pierwszych odcinków i dopiero wtedy sprawdzę. Premiera pod koniec sezonu więc jeszcze jest trochę czasu na szlifowanie produktu.
PROGNOZA - anulowanie

Moja ramówka -24, Almost Human, Sleepy Hollow
Moje anulowania - The Following, Fringe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz